Sider

11. september 2011

Recycled emballage





Dagens projekt blev en "Altered Matchbox" eller på dansk en dekoreret tændstiks æske. Rundt omkring i verden er der kreative mennesker der samler på tændstiks æsker der er blevet dekoreret og fyldt med en masse små nips. Disse æsker bliver byttet på kryds og tværs af verden, sådan at folk kan sprede deres egen kunst samtidig med at de kan udvidde deres egen samling af æsker. 
Min egen samling må jeg blogge om en anden gang, men i første omgang vil jeg vise jer min arbejdsprocess.  



Materialerne til at dekorere en æske er mange, men i dette tilfælde har jeg valgt at bruge følgende:
- En tom tændstiks æske selvfølgelig ;-)
- Nogle sider fra en gammel bog (købt på bogudsalg på biblioteket for en femmer) 
- Lim stift og saks
- Guldfarvede blade af kunst læder
- 3D stickers fra PanduroHobby (653588)




Første skridt er at lime papir på "skuffen" af æsken og derefter på ydersiden. Det gøres bedst ved at klippe papiret til så det kan foldes om æsken som vist opover. Mens ydersiden er ret lige til ;-) Derefter tilføjes de "embellishments" man har lyst til på oversiden og æsken er færdig. 


Hvis man ønsker at sende æsken til nogen ude i verden, skal man helst fylde den med små fine ting, det kan være knapper, bånd, perler, frimærker, you name it. Tingene fyldes i af to årsager, et fordi det er sjovt at fylde en æske med ting modtager bliver glad for, og to fordi det gør æsken mindre sårbar når den skal gennem alverdens postcentraler. Hvad der kom i denne æske vil jeg ikke afsløre, da modtager kunne læse min blog ;-)


Hav en fortsat dejlig søndag..

1 kommentar:

  1. skøn pyntet tændstiksæske. Smukke detaljer.
    Tusind tak fordi du deltager i vores konkurrence påPanduro Hobby´s scrapbooking blog.
    Held og lykke.
    Dorte aka dot-scrap

    SvarSlet